Skolstart förskoleklass

Här kan du läsa om vad som gäller för dig och ditt barn på skolstartsdagen den 19 augusti.

Välkomna till Sunnerstaskolans förskoleklasser. Vi startar måndagen den 19 augusti med en kortare inskolning i halvklass.

Som vi informerade på besöket i maj så är eleverna på klasslistan 1-13 välkomna 8.30-10.00, resterande elever är välkomna 10.30-12.00. Du lämnar ditt barn i klassrummet till en av lärarna och därefter får du som vårdnadshavare information av den andre läraren i närliggande lokal.

De elever som redan är inskolade på fritids har naturligtvis rätt till fritids resterande tid.

Tisdagen den 20 augusti är det vanlig skoldag och det går bra att lämna från 8.00 i respektive klass. Har man behov av fritids tidigare så lämnar man på Trollskogens fritids, lokal Stenen med ingång vid basketplanen.

Har ni frågor rörande skolstarten går det bra att mejla jenny.wolwan@skola.uppsala.se

14 augusti 2019