Till er som fått plats i förskoleklass hösten 2021

Välkomna till oss på Sunnerstaskolan och våra fyra förskoleklasser Ugglan, Tjädern, Måsen och Svanen.

Nu när ni fått er plats så är det mycket viktigt att ni söker fritidshemsplats och vi vill uppmana er att göra det så snart som möjligt. Det görs på ebarnungdom på Uppsala kommuns webbplats.

Under april månad kommer vi att arbeta med att sätta ihop våra fyra klasser, i dagsläget är 112 barn tilldelade plats hos oss. Vid konstruerande av klasserna försöker vi på bästa sätt ta hänsyn till en bra fördelning av flickor och pojkar och en geografisk sammanhållning. Vår målsättning är att sätta samman klasser med goda förutsättningar för en bra arbetsgemenskap.

I maj kommer ett utskick på posten med klasslistor, information angående skolstart, fritids inskolning med mera. Då kommer vi även lägga ut en anmälan på vår hemsida för er som behöver fritids före skolstarten den 18 augusti. OBS detta är inte en ansökan om fritidsplats utan det ska göras i ebarnungdom för att vara berättigad till fritids från den 1 augusti.

11 augusti är elever och vårdnadshavare välkomna på ett första besök hos oss i förskoleklass. Vi träffas en timme då eleverna samlas i sina klassrum med lärarna. Ni vårdnadshavare kommer under tiden få information av andra lärare från förskoleklass. Tiderna för detta besök kommer i utskicket i maj.

Skolan är stängd 12-13 augusti då vi har planeringsdagar.

Kontakt:

Ewa Hjelm, biträdande rektor